Aktuální webkamera

Aktuální webkamera

Norský triumf v Sosnové

Divize 1

Zdálo se, že lepší výchozí pozici má Jernberg, ale ve skutečnosti tahal za delší konec provazu Isachsen, neboť nemusel škrtat žádné body. A byl to podsaditý Nor, kdo šel od začátku za svým životním snem stát se poprvé v životě mistrem Evropy. Už v rozjížďkách se prezentoval čistou stopou, která se ukázala jako velice rychlá. Obě rozjížďky vyhrál a ve třetí rundě mohl šetřit svůj Ford Focus. Zato Jernbergovi se nedařilo optimálně a musel se smířit s 2. řadou ve finále A. Zakletý byl sosnovský víkend pro úřadujícího šampiona Kennetha Hansena. Už v 1. rundě svoji rozjížďku pro technickou závadu nedokončil a v těch dalších to byl jen stín slavného Švéda. Postoupil jen do finále B a naděje na postup mezi nejlepší nebyly velké. Zato Pavel Koutný se po protrápené sezoně před domácím publikem vyšvihl a potvrdil, že Sosnovou umí. Protlačil se do 1. řady na startu finále A vedle Isachsena a bylo jasné, že si dojede pro nejlepší výsledek sezony. Větším překvapením byly výkony se stejnou Fiestou jedoucího Brita Liama Dorana, jenž se celého seriálu nezúčastňuje. A do třetice Fiesta: hvězda WRC Henning Solberg si dokázala poradit se soupeři ve finále B a šla mezi šestici nejlepších. Tam nedošel Solbergův týmový šéf Andreas Eriksson s Fiestou nové generace, když nestačil v béčku právě na norského rallymana. Velké finále A početné diváky nezklamalo. Start z pole position proměnil Isachsen v jasné vítězství, přestože ho v 1. zatáčce Jernberg připravil o zadní nárazník, a mohl se radovat. Koutného handicap se jmenuje start a díky němu ho přespurtoval z 2. řady Jernberg. Náš reprezentant byl dokonce místy rychlejší než švédský pilot Fabie, ale zkušený Seveřan si stříbro v závodě i v ME pohlídal.

Divize 1A

Šestnáctistovky v Sosnové sedli ruským bohatýrům – nejvíce s českou licencí jedoucímu Eduardu Leganovovi. Výhrami v 1. a 3. sérii rozjížděk si zajistil pole position ve finále A. Vedle něho se postavil už jistý šampion Mats Lysen a 2. řadu opanovali Rusové Timeržanov a Rachmatulin. Zdeněk Čermák zajel maximum možného a šel na 5. pozici roštu. Na víc ani jeho skvěle disponovaná Fabia ve vražedné konkurenci především špičkových Renaultů Clio nemá. Pětici doplnil norský nováček Andreas Bakkerud výhrou ve finále B, kde skončily naděje Jaroslava Kalného po heroické noční výměně motoru. Leganov potvrdil svoji extratřídu ve finále A, které vyhrál stylem start-cíl. Už v 1. kole chyboval Čermák a odsoudil se ke kroužení na beznadějně posledním místě. Chybě se nevyhnul ani šampion Lysen, a to se stává opravdu výjimečně. Ke stříbru tak pomohl Rachmatulinovi – jinými slovy dvojnásobný triumf Rusů, byť na počest Leganova se hrála česká hymna.

Divize 2

Zadokolek se sešlo 11, což je na letošní poměry rozhodně úctyhodný počet. Svůj mistrovský titul potvrdil Borseth postavením na pole position. Právo startovat z 1. řady si vyjel také Kenis, což nevěštilo nic dobrého pro našeho Romana Častorala živícího naději na evropský bronz. Nevedlo se Belgičanu Sterkensovi, jenž musel právo startu mezi elitou zachraňovat vítězstvím ve finále B, na což rozhodně zvyklý není. Cestu vpřed mu usnadnila kolize Nizozemce Kasseho s Belgičanem Mertensem, po níž Kasseho Astra zůstala stát. Finále A ozdobil souboj Borsetha s Kenisem, ale mistr Evropy Belgičanovo BMW před sebe nepustil. Kenis nicméně stříbrem definitivně zhatil naděje Častorala na bronz. Ten mu patřil v Asosnové, ale nepatří mu v konečném pořadí ME. Sterkens se chytrou jízdou zezadu prokousal na 4. příčku a potvrdil titul vicemistra.

Výsledky:

Divize 1

1. Sverre Isachsen N Ford Focus
2. Michael Jernberg S Škoda Fabia
3. Pavel Koutný CZ Ford Fiesta
4. Liam Doran GB Ford Fiesta
5. Henning Solberg N Ford Fiesta
6. Kjell Arne Smerud N Citroen Xsara
7. Andreas Eriksson S Ford Fiesta
8. Jean-Luc Pailler F Peugeot 207
9. Michael de Keersmaecker B Ford Focus
10. Ole Kristian Nøttveit N Ford Focus

Divize 1A

1. Eduard Leganov CZ Volkswagen Polo
2. Ildar Rachmatulin RUS Renault Clio
3. Mats Lysen N Renault Clio
4. Timur Timerzyanov RUS Renault Clio
5. Andreas Bakkerud N Peugeot 206
6. Zdeněk Čermák CZ Škoda Fabia
7. Johan Larsson S Citroen Saxo
8. Jaroslav Kalný CZ Peugeot 206
9. Ondřej Smetana CZ Ford Puma
10. Trond Marthinsen N Volkswagen Polo

Divize 2

1. Knut Ove Børseth N Ford Fiesta
2. Guino Kenis B BMW 120
3. Roman Častoral CZ Opel Astra
4. Jos Sterkens B Ford Fiesta
5. Ole Habjørg N BMW 120
6. Tony Lund Tjelle N Peugeot 207
7. Patrick Mertens B Volkswagen Polo
8. Ivo van den Brandt B Mitsubishi Colt
9. Josef Iro CZ Škoda Fabia
10. Viktor Mužík CZ BMW 320

Konečný stav ME po 10 závodech:

D1 – 1. Isachsen 141, 2. Jernberg 132, 3. Hansen 110, 4. Eriksson 98, 5. Hunsbedt 84, 6. Pailler 83, D1A – 1. Lysen 141, 2. Leganov 115, 3. Timeržanov 114, 4. Rachmatulin 95, 5. Larsson 94, 6. Čermák 93, D2 – 1. Børseth 150, 2. Sterkens 128, 3. Kenis 123, 4. Častoral 109, 5. Mertens 86, 6. Mužík 75.

[42]


Global Assistance Racing Arena Autodrom Sosnová, Česká Lípa

Generální partner

Global assistance

Největší pořadatelé závodních motoristických akcí v ČR

CSEN

Autodrom Promotion s.r.o., Sosnová 200, 470 02 Česká Lípa, tel./fax: +420 487 874 900

design & code > esluzby.net